"Het werk is inhoudelijk al leuk om te doen, maar dat je daarbij tussen allemaal mensen van je eigen leeftijd zit, is top."
Een groot klein bedrijf
Wat moet je als student of starter nou bij een bank? Er zijn toch wel leukere (bij)banen te verzinnen? Dan ken je Brand New Day nog niet. Luister maar eens naar onze saleshelden Cas en Tim.
Het kloppend hart
Op de salesafdeling werken voornamelijk studenten. Samen met de klantenservice (waar overigens ook voornamelijk studenten werken) vormt deze afdeling het kloppend hart van Brand New Day. En het is een groot hart, want samen nemen ze de meeste ruimte in.
Tim werkt sinds 2,5 jaar bij Brand New Day en is in die tijd doorgegroeid van junior naar senior: “Werken op zo’n jonge afdeling maakt het werk voor mij een stuk leuker. Het werk is inhoudelijk al leuk om te doen, maar dat je daarbij tussen allemaal mensen van je eigen leeftijd zit, is top. Geen dag is hetzelfde en er wordt veel gelachen. Ik werk hier al wat langer dus pak als senior naast de dagelijkse klussen ook wat andere projecten op. Dat maakt het werk erg afwisselend. Ik kan als het ware mijn eigen dag indelen en daarbij ook nog veel nieuwe collega’s zoals Cas helpen bij hun werk.”
Cas werkt nu zo’n acht maanden bij de bank en sluit zich bij Tim aan. “Er werken veel studenten bij de klantenservice en sales. Dus je levelt gemakkelijk met collega’s. Tijdens mijn stage bij een andere bank zat ik met twee anderen van mijn leeftijd en verder waren al mijn collega’s de 50 gepasseerd. Dat is wel echt iets heel anders haha.” Als junior is zijn takenpakket iets simpeler. “Ik ben vooral veel aan het bellen met klanten. Het is wel echt sales, maar dat vind ik er stiekem ook wel heel leuk aan."
Eigen inbreng wordt gewaardeerd
Heb je nu het idee gekregen dat je op de salesafdeling bij Brand New Day in een soort kantoortuin terechtkomt waarbij je van 9-17 uur aan het bellen bent en verder je mond moet houden? Dan heb je ’t mis. De salesafdeling is zeer levendig en geen dag is hetzelfde, maar nog belangrijker: er wordt heel goed naar deze afdeling geluisterd. Want dit is waar veel ideeën voor de toekomst van de bank vandaan komen.
Cas: “Je wordt hier echt goed meegenomen in het proces achter de schermen. Tijdens de salesmeeting mag iedereen bijvoorbeeld input geven. Het is fijn dat je zo naast je dagelijkse werk meedenkt over de toekomst van het salesteam en het bedrijf. Daarnaast heb ik tijdens mijn stage een paar onderzoeken mogen doen waar mooie conclusies uit zijn gekomen. Die heb ik gedeeld met de managers en hier worden waarschijnlijk ook bepaalde beslissingen op genomen. Het maakt mij trots dat ik die toevoeging heb kunnen doen.”
Tim: “Ja, er is veel ruimte voor eigen inbreng en ideeën. En die worden intern best snel opgepakt. Als senior heb je dat regelmatig. Dat je iets signaleert en dat die input ook echt voor verandering zorgt. Dan voel je je echt van toegevoegde waarde voor Brand New Day."
Heb je nog een nabrander?
Tim: “Ondanks dat dit ‘gewoon’ werk is heb ik veel mensen leren kennen die nu goede vrienden zijn geworden. Ik zie veel collega’s ook buiten het werk om en we organiseren regelmatig zelf ook van alles. Een hapje eten of de kroeg in bijvoorbeeld. Dus ondanks dat het werk is, bouw je wel echt vriendschappen op. En dat komt vooral doordat we met zoveel jonge mensen/studenten werken.”
Cas: “Om aan te geven wat voor bedrijf dit is: in mijn eerste week werd ik toegevoegd aan verschillende groeps-chats. Eén van deze groepen heeft als profielfoto een foto van de salesmanager, maar dan extreem ingezoomd. Nou, ik kon het beeld dat ik had van Brand New Day als bank meteen in de prullenbak gooien. Deze foto staat er overigens met zijn medeweten hoor, hij zit zelf ook in de chat.”
Zelf ervaren wat Tim en Cas bedoelen? Neem eens een kijkje bij onze openstaande vacatures. Of neem contact op met onze HR-afdeling voor een kop koffie of thee. Vinden ze leuk.