"De manier waarop Brand New Day iets ingewikkelds toegankelijk maakt, sprak mij aan. Dáár wilde ik best onderdeel van zijn."

Job & Eltine

Marketing - copywriter & digital experience lead

Wat hebben een copywriter en een digital experience lead met elkaar gemeen? Op het eerste oog niet veel, behalve dat ze er allebei voor willen zorgen dat iedereen in Nederland een extra pensioenpotje heeft. En -in dit geval- dat ze allebei NOOIT hadden verwacht bij een bank te werken. Maar waarom Brand New Day niet zomaar een bank is, hoor je van Eltine en Job.

Communication is key

Job: “Ik zocht een nieuwe baan en zag deze vacature voorbijkomen. Ik had nooit van m’n leven gedacht dat ik bij een financiële instelling zou solliciteren, maar ik vond de tekst zo leuk geschreven dat ik dacht: als dit hun manier van communiceren is, dan ga ik dat waarschijnlijk best leuk vinden.”

Eltine stond er op een soortgelijke manier in. “Ik kom vanuit de agency-kant, dit is mijn eerste ervaring aan de klantzijde. Als je mij vroeger had gezegd dat ik over vier jaar bij een klant zou werken en dan ook nog eens bij een bank… dan had ik je in je gezicht uitgelachen. Vooral omdat het concept mij in de basis niet aanspreekt. Maar ik kende Brand New Day al een beetje en vond hun communicatie erg leuk. De manier waarop Brand New Day iets ingewikkelds toegankelijk maakt, sprak mij aan. Dáár  wilde ik best onderdeel van zijn.”

Leven om te werken Werken om te leven

En nu ze er inmiddels zitten? Voldoet het aan de verwachtingen? Job: “Ja zeker, sowieso vind ik mijn werk echt leuk, maar het is ook een heel relaxed bedrijf met hele leuke mensen. Dat geldt ook voor de marketingafdeling, we lachen veel met elkaar. Ik voel me hier heel erg thuis. Wat ik ook fijn vind is dat de werk/privé-balans hier goed is en heel belangrijk wordt gevonden.” Eltine is dat met hem eens: “Ik vond het een verademing dat mensen aan het einde van de dag hun laptop dichtklappen en iedereen een fijne avond wensen. Dat ben ik niet gewend. Zeker in combinatie met het feit dat het hier ook nog altijd een beetje als een scale-up voelt. Je hebt veel vrijheid in het bedenken en creëren van je eigen werkzaamheden. En ik ben het met Job eens, de mensen zijn echt heel relaxed. Iedereen is toegankelijk, ook de directie. Die kun je gewoon aanspreken en bij ze naar binnen lopen. Je kunt alles bespreken en er wordt naar je geluisterd. Het is geen ivoren toren.”

Geen stereotype bank

Dat zie je letterlijk terug op de werkvloer. Eltine: “Neem bijvoorbeeld de kleding, iedereen loopt gewoon waar diegene in wil lopen. Dat dat bij een agency gebeurt, snap ik. Daar maakt het vaak niet zoveel uit wat je aan hebt, maar bij een bank verwacht je een bepaald soort dresscode. Er lopen ook niet alleen maar van die stereotype bankiers rond.   Hier draag je gewoon wat je leuk en mooi vindt.” Job beaamt: “Het is heel anders dan wat ik bij een bank zou verwachten. Ik kan me niet voorstellen dat het hier hetzelfde is als bij een grootbank. Ook omdat het best een groot bedrijf is (er werken 260 mensen) maar het voelt heel knus, echt als een club. Je werkt hier uiteindelijk allemaal voor hetzelfde en dat besef is er ook.”

 

Zelf ervaren wat Eltine en Job bedoelen? Neem eens een kijkje bij onze openstaande vacatures. Of neem contact op met onze HR-afdeling voor een kop koffie of thee. Vinden ze leuk.    

Kun je de vacature die je zoekt niet vinden?

Maak een Jobalert aan en ontvang een melding per mail
wanneer er nieuwe vacatures zijn!

Jobalert aanmaken
Top